Super Nintendo Konsol

Super Nintendo Konsol

Console Super Nintendo - Gamer Aesthetic

Super Nintendo Entertainment System (officiellt förkortat Super NES och SNES). I Frankrike kallas det vanligen "La Super Nintendo". Det är ett 16-bitars hemvideo spelsystem som utvecklats av Nintendo. Det är det andra hem videospel systemet som Nintendo marknadsförde internationellt. Super Nintendo Entertainment System är efterföljaren till Nintendo Entertainment System och har förbättrad grafik, en helt ny handkontroll med två extra knappar, överlägset ljud och fler processor funktioner.

Super Nintendo-konsol replik

Super Nintendo Entertainment System har varit hemvist för många klassiska videospel, däribland titlar som Super Mario World, Super Metroid, Final Fantasy VI, Chrono Trigger, den ursprungliga Donkey Kong Country-trilogin, Street Fighter II, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Star Fox, F- Zero och Super Mario Kart. Dessa titlar sålde miljontals exemplar och bidrog till att befästa SNES som den fjärde generationens ledare. Tredjepartsföretag som Square, Enix och Capcom stödde konsolens enorma världsomspännande framgång.

Super Nintendo Entertainment System släpptes först i Japan som Super Famicom den 21 november 1990. På knappt sju månader släpptes systemet i Nordamerika i augusti 1991 och i Europa och Australien 1992.

Nintendo började också sälja systemet i Sydamerika 1993. Nintendo skulle så småningom tillverka SNES-konsoler med olika höljen och märka dem med nya namn som Super Famicom Jr. och SNS-101.

De nya konsolerna erbjöd inget nytt till spelupplevelsen, men de var avsedda att återuppliva intresset för systemet efter den första leveransen. I Sydkorea såldes och distribuerades Super Nintendo som Super Comboy av Hyundai Electronics.

Till skillnad från Hyundai Comboy, som är en ommärkt amerikansk NES, är Super Comboy en ommärkt japansk/europeisk modell. Det är den sista hem konsolen som har haft olika namn och utformning i olika länder. SNES lades ned utanför Japan 1999 och i Japan 2003.

Super Nintendo replika

Även om Super Nintendo är nyare än sin lillasyster NES är den fortfarande en retrokonsol. Så i princip är den sällsynt. Antalet konsoler som har kastats är helt enkelt fenomenalt. Det är därför vi erbjuder super nintendo repliker i webbutiken.

Super Nintendo Classic

Super Nintendo Classic är ett videospel system som erbjuds av Nintendo. Det är en nyutgåva av dess 90-talsmodell med spel integrerade i konsolen. Denna upplaga var mycket begränsad och få spelare kunde skaffa den. Det är därför vi föreslår dig några repliker av dess konsoler.

Nintendos 16-bitars konsol

Även om den inte var lika framgångsrik som det tidigare Nintendo Entertainment System visade sig SNES ändå vara en formidabel konkurrent under 16-bitars-eran och tog så småningom överst på listan för den generationen, vilket gjorde Nintendo till marknadsledare vid den tiden. Till en början fick konsolen en långsam start bakom Sega Genesis (Mega Drive i Europa och Japan), men den överträffade vida NEC:s TurboGrafx-16, som också var en seriös utmanare på 90-tals kriteriet.

Design av Super Nintendo

Systemet designades av Masayuki Uemura, som också skapade den ursprungliga Famicom. Nordamerikanska läsare kommer omedelbart att märka att Super Famicoms ytterhölje skiljer sig mycket från det amerikanska SNES.

De rena linjerna och det tvåfärgade grå fodralet ersattes inför den amerikanska lanseringen med ett fyrkantigt utseende, komplett med lila knappar. Märkligt nog återgick Nintendo till Super Famicom-designen när systemet släpptes i Europa.

Denna förändring mellan den japanska SNES-versionen och den amerikanska versionen beror på att Lance Barr, chef för avdelningen "design & Brand Director", fortfarande arbetar på Nintendo Of America. Lance Barr ansåg att SNES var bra för den japanska marknaden, men alldeles för "mjuk" för den amerikanska marknaden.

Han trodde att designen inte skulle tilltala amerikaner. Han tyckte också att konsol överlägget gjorde att den såg ful ut, trots att det var en av funktionerna med anslutningarna på konsolens undersida. För den europeiska versionen gick Nintendo tillbaka till den gamla Famicom-designen och alla i Europa känner till denna form.

Super Nintendos kontroll uppsättning

Ergonomin hos kontrollerna är också värd att notera. Ja, den har mycket smidigare linjer, vilket verkligen skär med NES. Denna punkt kommer egentligen inte från Nintendo utan är en omarbetning av idén med MegaDrive-kontrollerna.

Dess starkaste punkt är det faktum att den är helt intuitiv för vem som helst. Tidigare var man tvungen att vara en spelare för att ha en bra hand- och fingerställning. För nybörjaren var det ett helvete. Med Super Nintendo-kontrollen var allting perfekt intuitivt.

Knapparnas placering och riktning korset samt start- och select-knapparna är direkt till hands även när du spelar. Denna ergonomi kommer att övertas av alla andra företag, särskilt när det gäller knapparnas placering i ruter och avtryckarna på kanten av handkontrollen, vilket var helt nytt för den tiden.

Street Fighter 2 Pack, Super Nintendos ikonika spel

Street Fighter 2 är ett av de mest sålda spelen på Super NES. Det är ett spel utvecklat av Capcom för arkad terminaler, men det är med Super Nintendo och dess pack som spelet blir känt. Genom att dra nytta av den absoluta fördel som Super NES hade gentemot sina konkurrenter, nämligen ergonomin hos kontrollerna, blev spelet en referens. Här kan vi också notera en viktig punkt: utvecklings studiernas enorma engagemang i en konsol. De flesta utvecklare skapade spel för de mest populära konsolerna och systemen. Med Street Fighter 2 är det också början på det halv exklusiva stödet från mer eller mindre oberoende utvecklare till ett specifikt företag och inte en mängd.

Prise på en Super Nintendo

Super Nintendo är en av de mest populära retro konsolerna. På grund av de spel som har portats till den eller producerats specifikt för Super NES kommer priset alltid att återspegla kvaliteten på spel alternativen. Antalet spelkassetter eller handkontroller som säljs tillsammans med Super NES påverkar priset i hög grad, från 59 till 150.

Super Nintendo Entertainment System (SNES) är ett 16-bitars hemmabaserat videospel system av fjärde generationen som släpptes av Nintendo den 21 november 1990 i Japan och den 23 augusti 1991 i USA. Det säljs för 199,99 dollar. Det drivs av en Ricoh 5A22-processor på 3,58 MHz. Det lånade namnet från sin föregångare Nintendo Entertainment System och fick samma namn i Japan, Super Famicom, och fick under denna tid hård konkurrens från SEGA:s Genesis (i Europa känd som Mega Drive).

SNES-emuleringen är robust och det finns flera högkvalitativa emulatorer för olika system, varav vissa är cykel precisa.

Noggrann Et hos en emulator

En emulator är korrekt när en instruktion som ges till både programmet och hårdvaran resulterar i att båda ger samma resultat. Detta innebär att noggranna emulatorer ger mycket färre ljud- och video brott, men vanligtvis till priset av mer processorkraft. Detta uppnås ofta genom att använda tätare synkronisering.

Några av de mer kända precisionsemulatorerna är bland annat Mesen (NES), higan (SNES), CEN64 (N64) och Exodus (Sega Mega Drive).

Känsla för en emulators noggrannhet

Ju noggrannare en emulator är, desto mindre avvikelser finns det från den verkliga maskinvarans beteende, men desto mer krävande är den. Ironiskt nog kan denna aspekt ibland stå i strid med upplevelsens äkthet, när den introducerar en inmatnings fördröjning. En liknande debatt gäller även CRT shaders.

För att inte tala om att den hårdvaru intensiva karaktären hos mycket exakta emulatorer för senare konsoler kan stå i strid med emulatorns användarvänlighet, särskilt med den senaste tidens kollaps av Moores lag (i enkla termer kan man inte bara "köpa en bättre dator" om halvledartekniken inte hinner ikapp tillräckligt snabbt med vad som krävs för en exakt emulering som inte gör några kompromisser för att optimera hastigheten).

Därför är emulatorns noggrannhet och äkthet fortfarande kontroversiella ämnen och beror i hög grad på vilken aspekt av upplevelsen som användaren värdesätter mest.

Super nintendo emulator för PC

Nintendo-emulatorer för PC är bland de mest omfattande. Det japanska företaget har verkligen haft en stor inverkan på branschen, både när det gäller hur konsoler utformas och säljs, men också när det gäller kommunikation och speldesign av videospel. Det är därför normalt och till och med förväntat att efterfrågan på emulatorer är enorm. Nintendofanernas nostalgi är väl närvarande.

Super nintendo emulator för android

Mobiltelefoner blir kraftfullare för varje år. Emulatorer på smartphones har alltid varit ett helvete att göra. Mellan hanteringen av batteriet, de olika komponenterna och det faktum att vi måste emulera, simulera, komponenter på mobilens system.

Allt detta har under lång tid hindrat utvecklare från att göra ett bra jobb. I och med den ökade kraften och batterikapaciteten har några vårdslösa utvecklare lyckats utveckla emulatorer för Super Nintendo för Android-baserade telefoner.